.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توقیف محموله نفتی‌ آمریکا توسط ایران، صدای واشنگتن را درآورد
توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا توسط ایران، واکنش خبرساز سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا را در پی داشت.
توقیف محموله نفتی‌ آمریکا توسط ایران، صدای واشنگتن را درآورد

در شرایطی که در دوره همه گیری کرونا تحریم‌های آمریکا مانع از رسیدن واکسن به ایران شده بود، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر ادعا کرد که «ما هرگز مانع از رسیدن دارو به مردم ایران نشدیم».میلر گفت که «دولت ایران باید فوراً (نفتکش) ادونتیج سوئیت را آزاد کند. ایران در سال‌های اخیر به‌طور غیرقانونی تعدادی کشتی‌های تجاری را که در خاورمیانه تردد می‌کردند، توقیف کرده است. تداوم آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها و مداخله در حقوق و آزادی‌های دریانوردی در آبراه‌های حیاتی منطقه، تهدیدی برای امنیت دریایی، ثبات منطقه‌ای و اقتصاد جهانی است».

 

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به‌طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آن‌ها وارد ساخته است، بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی را علیه آمریکا در دادگاه انجام دادند و دادگاه دستور توقیف محموله نفتی کشتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرده و محموله آن توقیف شد. ارزش این محموله نفتی بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود که نفتکش ادونتیج سوئیت با پرچم جزایر مارشال، حامل نفت خام شرکت نفتی «شِوران» آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورد با لنج ایرانی توقیف شد.توقیف این نفتکش در واکنش به ضبط نفتکش «سوئز راجان» توسط آمریکا بود که بهار امسال به بهانه نقض تحریم‌های نفتی آمریکا، توقیف شده بود. وزارت دادگستری آمریکا تیرماه و پس از ماه‌ها توقیف این نفتکش ایرانی در یکی از بنادر تگزاس، دستور تخلیه و فروش نفت آن را صادر کرده بود.

 

یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست از میلر سوال کرد: «شما در پاسخ به این سوال که ایران قصد تخلیه نفت خام نفتکش متعلق به شرکت آمریکایی شوران را دارد، گفتید که ایران نفتکش را آزاد کند و به طور غیرقانونی توقیف شده است. آیا خود ایالات متحده نفتکش‌ها یا کشتی‌های دریایی را که در گذشته حامل محصولات و کالاهای ایرانی بوده‌اند، توقیف نکرده است؟»این مقام آمریکایی مدعی شد که «تحریم‌های ما همیشه برای خریدهای بشردوستانه از جمله مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی معافیت قائل می‌شوند. این سیاست تحریمی ما بوده است، نه فقط در این دولت، بلکه در چندین دولت و ما هرگز مانع از رسیدن دارو به مردم ایران نشدیم».

 

خبرنگار در پاسخ به این حرف، پرسید: «ایران ادعا می‌کند که درآمد حاصل از فروش نفت (ادونتیج سوئیت) را برای بیماران خاصی که مدعی است تحریم‌های ایالات متحده مانع از دریافت داروی لازم از خارج از کشور شده است، استفاده خواهد کرد. نظر شما درباره توقیف کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی توسط آمریکا چیست؟سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم ادعا کرد که کالاهای مرتبط به مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی «از سیاست تحریمی ما مستثنی هستند و هرگز هدف ما نبوده است». وی با دفاع از دزدی‌های سریالی آمریکا از اموال و دارایی‌ها ایران و توقیف محموله‌های نفتی ایران مدعی شد که «ما اقداماتی انجام داده‌ایم که مطابق با حاکمیت قانون بوده است!».


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.